صابری گفت: امیدواریم با ظرفیت حداقل ٢٠ هزار بشکه در روز خوراک میعانات گازی کار بکنیم و ظرفیت پالایشگاه را از ۴٠٠ هزار بشکه در روز به ۴٢٠ هزار بشکه در روز افزایش بدهیم.
خادمی با بیان اینکه تخصیص بنزین به کد ملی کار غیرمنطقی است که تجربه آن در دیگر کشورها نیز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ما منابعی داریم که باید بتوانیم آن را مدیریت کنیم، باید پالایشگاه احداث کنیم و به جای خامفروشی نفت ایجاد ارزش افزوده کرده و بنزین را صادر کنیم.
یک کارشناس انرژی گفت: قیمت بنزین اگر لیتری ۲۰هزار تومان شود که امکان این اتفاق هم وجود دارد، دیگر دولت نمیتواند کاری انجام بدهد. این روش میگوید که ما مردش نیستیم که قیمت را گران کنیم، واگذار میکنیم به خودتان و هر کاری میخواهید بکنید؛ ته قضیه از نظر من این است. با کمال تاسف و اطمینان بالای ۹۰درصد میگویم این یکشبه نیست که در اوایل آذر این صحبت ...
سهرابی سیانجی را یکی از راهحلها و جایگزینهای اصلی بنزین عنوان کرد و افزود: این سوخت ارزانترین، در دسترسترین و شاید تنها راهحل ناترازی بنزین است جدای از زیرساخت ایجاد شده برای عرضه سیانجی، حدود ۵ میلیارد دلار سرمایهگذاری شده و ما بعنوان یک کشور دارای شبکه مویرگی و زیرساخت پیشرفته در دنیا مطرح هستیم.
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: ما بارها اعلام کردیم که میتوانیم مشاورههای تخصصی به دولت ارائه دهیم که طرحهایی که به نفع مردم است بدون کوچکترین مشکلی تدوین و اجرا شود.
وزیر اقتصاد با اعلام اینکه پیشنهاد «بنزین برای همه» در ستاد هماهنگی اقتصادی متوقف شد، گفت: ما در زمینه سیاست گذاری اصلاح نرخ حامل های انرژی، هزینه زیاد داده ایم اما درس کمتر گرفته ایم.
در سومین روز معاملاتی هفته ۱۰ هزار تن بنزین پیرولیز شرکت پتروشیمی شازند روی میز عرضه صادراتی بورس انرژی ایران رفت و به دنبال دادوستد این حجم، معاملهای به ارزش هفت میلیون و ۱۹۱ هزار و ۲۰۰ دلار رقم خورد.
نمایندگان مردم در مجلس سازمان برنامه را به منظور حل ناترازی بنزین و ایجاد تنوع در سبد سوختی کشور، مکلف به تهیه و تصویب برنامه جامع تأمین و تخصیص حاملهای انرژی شبکه حمل و نقل جادهای کشور کردند.
عضو هیات مدیره انجمن شرکت های توزیع کننده گاز مایع گفت: باتوجه به ناترازی بنزین باید به دنبال توسعه صنعت CNG و LPG باشیم چراکه این دو سوخت می توانند ۲۴ میلیون لیتر در روزمصرف بنزین را کم کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران از افزایش ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون لیتری بنزین و ۳.۵ میلیون لیتری گازوئیل کشور تا اردیبهشتماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.
معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: درحال حاضر روزانه حدود ٢۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو۴ و یورو۵ و حدود ۱۳ میلیون لیتر بنزین یورو۵ و بنزین سوپر تولید و به بازار عرضه میکنیم.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور گفت: باید در خودروها اصلاحات صورت گیرد یعنی تولید خودروهای با مصرف کمتر در دستور کار قرار گیرد و همچنین خودرهایی که مصرف بالا دارند در لیست حذف قرار گیرند، اصلاح این سیستم میتواند به حل ناترازی کمک کند.
عبوری گفت: به سهامداران مان متعهد هستیم که بتوانیم افزایش سودآوری داشته باشیم. لذا این موضوع که ما بتوانیم هر مقدار به تولید خدمات جانبی فکر کنیم و آن را افزایش بدهیم، مهم و اثرگذار است.
«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش میکنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را بهصورت گذرا و در میان اخبار و گزارشهای منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره ایده تخصیص بنزین به هر کد ملی در کشور پرداخت و این راه کار را اقدامی مناسب برای جلوگیری از ناترازی بنزین معرفی کرد.
رئیس هیات مدیره انجمن CNG گفت:توان اینکه مصرف سی ان جی را از ۲۰ میلیون متر مکعب به ۵۰ میلیون متر مکعب برسانیم وجود دارد یعنی معادل۳۰میلیون لیتر بنزین که امکان صادرات بنزین را فراهم می کند.